Profilmaterial – Pennor med eget tryck

Det finns en uppsjö av profilmaterial där ute att välja bland. Någonting som många väljer att införskaffa är pennor med eget tryck. Varför? Jo för att det är helt enkelt ett väldigt enkelt sätt att få ut sitt namn och varumärke på. Låt oss berätta varför.

Pennor med eget tryck byter ägare

Pennor med eget tryck tenderar att byta ägare ofta. Närmare sju till åtta gånger under pennans livstid. Det säger sig nästa självt varför det är så, en penna kan användas av alla och de allra flesta har faktiskt ett behov av att använda pennor. Tänk efter själv, hur ofta använder du en penna i vardagen eller på jobbet? De flesta gör nog det oftare än man kan tro.

En gåva man tar emot

En annan aspekt av det hela är att människor tenderar att ta med sig pennor med eget tryck som man fått på ett möte eller på en mässa. Det är något som många ser ett användningsområde för och kanske är det en gåva som känns rimlig att ta emot? Det kan även finnas olika pennor att välja på vilket även det ökar chansen att man hittar någon man tycker om.

Det kan vara en bra sak att tänka på när man delar ut pennor med eget tryck under till exempel mässan. Är det en gymnasiemässa och målgruppen är blivande gymnasieelever? Då kanske en blyertspenna som det går att fylla på stift i och som har ett sudd är bättre än en bläckpenna då gymnasieelever behöver använda blyertspennor på mattelektionen!

Miljöaspekten

Att pennor med eget tryck på byter ägare ofta och har en potentiellt sätt lång livslängd är även det något som är bra ur ett miljöperspektiv. Tänk efter själv vilka profilmaterial som du fått på en mässa i en goodiebag och som du inte finner ett användningsområde för? Det kan till exempel vara en badmössa. Vilka har användning för den? Kanske de som tränar på lunchrasten och duschar efter varje pass på gymmet men kanske inte lika bra på affärsmässan som handlar om att bredda sitt kontaktnät inom sitt specifika yrkesområde.

Sammanfattningsvis kan man se att pennor som profilmaterial är:

  • Effektiva när det kommer till spridning av varumärket
  • En gåva som de flesta kan använda
  • Är ett bra alternativ ur en miljösynvinkel